I laough at Intel users (no offence...)

F

FiXXXer

New Member
#1
Yesterday a friend of mine came to visit me.. He stepped into my room with a big smile.. He said "Well, FiXXer, It's a shame to see that uor new puter allready sucks"...
I looked at him and asked what?
"too bad that u bought an amd 950, u see my father got me a new computer trough his company, an p3 1Ghz..., and now i'm gonna benchmark u right down to the ground"...

With a grin on my face i restarted my puter, entered BIOS an OC'ed to 1150 Mhz...

Then I said to him: "Do that with your p3"... Hhe looked at me with shame in his eyes and said: how did u do that...

That's an AMD secret i said...

LOL...

------------------
by FiXXer:
AMD tBird [email protected]
2x128 MB RAM PC133
some Gig of diskspace
Aopen DVD1640Slot inn (no region for me)
Plextor 12/10/32 BurnProof
Creative Geforce2 GTS Annhilator 2
huge tower...
 
D

Drakion

New Member
#2
I think this just means your friend knows nothing about puters and is a rich (insert something here)

Please don't delete this message...

------------------
Drakion

Athlon [email protected], 128MB PC100, 10.2 + 2.1GB HDDs, External Zip100, 24x CD-Rom, 17" Monitor, Creative GeForce 2 MX DDR, SB Live!Value

[email protected]
 
D

D|sElMiNk

New Member
#4
Lol
your friend really doesn't know much about computers does he. Haha - cocky bastard got what he deserved.

Great move



------------------
-15c and counting...
 
A

AriciU_of_KoF

New Member
#6
"AMD is more OCable than Intel as far as I can tell" -> LoL
Try and oc a tbird 700 and tell me wut u get. I'm gonna oc my p3-700.
 
Dave_B

Dave_B

Overclocking Duffus
#7
I usually don't respond to these kinds of childish posts, but what the hell. From the Overclocker.com database here's the O/C averages for the current Intel and AMD CPUs as of last week:

INTEL CPUs:
Celeron II 533 - 846 MHz (181 CPUs)
Celeron II 566 - 879 MHz (699 CPUs)
Celeron II 600 - 909 MHz (184 CPUs)
PIII 700 - 949 MHz (531 CPUs)
PIII 750 - 950 MHz (59 CPUs)
PIII 800- 985 MHz (108 CPUs)

AMD CPUs
Duron 600 - 927 MHz (503 CPUs)
Duron 650 - 880 MHz (225 CPUs)
Duron 700 - 951 MHz (249 CPUs)
T-Bird 700 - 903 MHz (163 CPUs)
T-Bird 750 - 994 MHz (104 CPUs)
T-Bird 800 - 958 MHz (145 CPUs)

Final Averages:
PIII - 956 MHz (698 CPUs)
T-Bird - 945 MHz (412 CPUs)
Duron - 923 MHz (977 CPUs)
Celeron II - 879 MHz (1064 CPUs)

So anyone with even the most superficial knowledge of AMD and Intel CPUs should be aware that both are very overclockable. There's no reason to laugh (or LOL) at anyone with either. That's just plain ignorant.
 
S

Spartakiss

New Member
#8
the overclocking ability depends on the individual computer, and who cares what type it is if its the fastest.
 
D

Drakion

New Member
#9
Compare price of intel to amd and tell me which you'd buy...

------------------
Drakion is one of the few unfortunate people who cannot OC (lack of funds, useless mb, no cooling) and can only watch idlely by. Good luck dudes.
 
serb2

serb2

New Member
#10
I can compare my Duron to your 950MHZ T bird and your friends Piii! All i payed was 60 bucks for an 600MHZ duron that is Runing @ 1000MHZ well take that ! That is the most bang for the buck i ever spented
Alex D

------------------
WTF?? I am just trying to help OK!
 
O

OmiCRon777

New Member
#12
i like my P3 and thats all that matters to me


------------------
p3-600e @ 840 on P3B-F; 128mg micron pc133; GTS 32mg 7700 Deluxe My Site
 
K

K6-III

New Member
#13
I have a K6-III and the K6-III+ will arrive soon. I can't help but laugh not at Intel's processors, but their prices. This is what made me an AMD loyalist back when the K6-III was introduced and gave us a peek of what AMD was capable of. Now the same is true, except the AMD procs are whooping on Intel for lower prices. Let it continue and let the prices continue dropping.

------------------
Gimme my TriLevel Cache
 
T

techie2001

New Member
#14
I reckon if AMD's prices and intel's continue the way they are all AMD have to do is up their quality a bit(ie busted chips in so many hundred) and they will overtake intel as the biggest chip maker soon.


------------------
If it ain't broke - Don't fix it!!
 
F

FiXXXer

New Member
#15
Wow! Nice 2 see that so many has taken interest in this thread....

Usually i'm not against intel... But moust peeps who does not have enough knowledge and is afraid to try something new all say the same thing: "Intel is mutch better, AMD is bullshit"...

If they knew better they would not say that...

I go for AMD because they are cheap, fast and stable at OC.

Long Live AMD! LOL,,,

------------------
by FiXXer:
AMD tBird [email protected]
2x128 MB RAM PC133
some Gig of diskspace
Aopen DVD1640Slot inn (no region for me)
Plextor 12/10/32 BurnProof
Creative Geforce2 GTS Annhilator 2
huge tower...
 
A

AriciU_of_KoF

New Member
#16
Yes. The AMD CPU's are cheaper but if u add the mobo's for each of them the price is about equal so...
 
T

techie2001

New Member
#17
If intel are the biggest chip makers and AMD are smaller then surely intel are able to lower their prices massively. they would still make more profit than all the other chip manufacturers even if they were cheaper than AMD's. why then if they make so much did AMD come up with the 1ghz chip first!!


------------------
If it ain't broke - Don't fix it!!
 
S

SadSadPanda!

New Member
#18
Yup, thats right, im finally buying an AMD.

Im building a new box this winter and Im gonna put a Duron 700.

------------------
This is your moderator, SadSadPanda's evil side and/or if hes away from his home computer where there is a keylogger that can take his password.
 
P

Petruche

New Member
#19
Yup ! I'm an Intel user since I had computers and am very happy with it.

AMD has made huge improvements over the years and I will probably buy a Duron or T-Bird to try it out and see what I've been missing (maybe...).

Only fools don't change their mind or are willing to try something else...

But I will still keep the Intel of course...


-----------------
Keep It Cool !
 
DoctorFoxx

DoctorFoxx

New Member
#20
Originally posted by AriciU_of_KoF:
Yes. The AMD CPU's are cheaper but if u add the mobo's for each of them the price is about equal so...

Uh.... thats an illogical answer cuz suppose a mobo costs $215 cdn... add a DURON600= $295, add a TBIRD 1000=$615 so how does that relate to INTEL ?

ASUS CUV4X VIA 694X/Z FCPGA 300-800MHZ+ UDMA66 1 4XAGP 5PCI 1ISA $179 CDN
PIII-800 $305 or CellyII-700 $169

Total: $ 484 & $348

ASUS A7V SOCKETA KT133 4X AGP 5PCI 1AMR ATA100 5USB W/O SOUND $210 CDN
TBIRD-800 $215 or DURON-700 $105

Total: $425 & $315

Hmmm...my findings are: Cheaper, better mobo, better performance...

Yep, thats right...laugh and the world laughs with you


(fart, and you stand alone)






------------------
"I cant drive...55 !!!"
 

Associates